Voor wie
Copywriters, webschrijvers, medewerkers communicatie of hr, creatieven van reclamebureaus, artdirectors ...
Trainers
Zo verleid je
met woorden ...
David Ogilvy wist het al. Een copywriter is geen kunstenaar, wel een verkoper die zich van zijn pen bedient.
Deze succesvolle workshop neemt je mee door de wereld van marketing reclame. Via bekende marketingconcepten als USP, image building en positioning ontdek je het belang van een doordachte strategie voor onweerstaanbare copy.
Daarna maak je kennis met het ankermodel. Deze simpele techniek garandeert dat je webtekst, facebookpost, advertentie of folder in enkele seconden de aandacht van je doelgroep trekt.
Nadat je tientallen bekende en minder bekende voorbeelden hebt besproken en geanalyseerd, is het aan jou. Je bedenkt of verbetert eigen teksten en beoordeelt het werk van je collega’s. Het eindresultaat? Voortaan kijk je helemaal anders naar commerciële teksten en beheers je alle technieken om zelf te verkopen op scherm of papier.
Programma
De Workshop Copywriting bestaat uit vier blokken. In functie van de noden kan elk blok uitgebreid, ingekort of geschrapt worden.
Deel I: Een uitgekiende strategie
USP: de troefkaart van de copywriter
Image building: Ogilvy speelt op emoties
Positioning: Trout & Rice zetten merken op de kaart
Deel II: Het ankermodel
Heeft AIDA zijn beste tijd gehad?
Ankerwoorden: kies voor sterke aandachtstrekkers
Ankerplaatsen: volg het oog van de lezer
Ankerplaatsen in reclameteksten
Deel III: Structuur van teksten
Structuur van alinea’s
Structuur van zinnen
Deel IV: Stijl van teksten: vind de taal van je doelgroep
Spiegelen van stijlen
Kort en bondig schrijven
Kies voor beeldende werkwoorden
De kracht van enthousiasme

Subliem communiceren in digitale tijden is een echte aanrader! Op 1/2 dag tijd wordt het duidelijk hoe je met kleine aanpassingen veel tijd kan winnen. Ik heb de tips ineens in praktijk omgezet. De dynamische Gunnar weet alles aan de man te brengen en geeft jou niet het gevoel in een echte training te zitten. Bedankt!
Karen Bogaert