Logo Digital Communication Training
Telefoonnummer Digital Communication Training

Het blijvend bijsturen van de digitale communicatiecultuur vereist dat de aandacht van de organisatie langere tijd op het thema wordt gericht. Om de nieuwe manier van werken te consolideren bevelen we het opzetten van ‘gedragen’ digitale communicatie richtlijnen aan. Formele afspraken verminderen het risico dat de resultaten van het seminar, de workshop en andere inspanningen na verloop van tijd verwateren en zelfs uitdoven.

De introductie van digitale communicatie richtlijnen is vaak de laatste stap voor organisaties die de digitale communicatiegewoontes van collega's blijvend wil bijsturen. Toch vraagt het lanceren van zo’n guidelines de juiste aanpak. Een succesvolle introductie verloopt in twee fasen:

05

 

DE

CONSOLIDATIE

survey

eindrapport

4 weken

25+

offerte

Go Team

FASE 1

DE REDACTIE

 

Standaardoplossingen werken niet op lange termijn. Wie blijvende resultaten wil boeken, moet de medewerkers actief betrekken bij het opmaken van de nieuwe spelregels.

 

Met een introductievideo en een kwalitatieve enquête wordt gepeild naar de mening van je collega's over haalbare best practices: cc-gebruik, dringendheid van e-mail, gebruik van chatfuncties, verwachtingen over avond- en weekendmails, respect voor vakanties, enz.

FASE 2

DE PROCLAMATIE

Na afloop worden de resultaten vertaald in richtlijnen waarin de wensen en verwachtingen van management én de medewerkers zelf maximaal worden gealigneerd.

Zonder aantrekkelijke, opvallende en blijvende lanceringscampagne blijven guidelines meestal dode letter. Een doordacht plan van aanpak zorgt voor een sense of urgency binnen de hele organisatie. Posters, roll-up banners, flyers, wallpapers enz. helpen om de nieuwe afspraken aantrekkelijk te communiceren en langere tijd onder de aandacht te houden.

Naar

04

Subliem communiceren in digitale tijden is een echte aanrader! Op 1/2 dag tijd wordt het duidelijk hoe je met kleine aanpassingen veel tijd kan winnen. Ik heb de tips ineens in praktijk omgezet. De dynamische Gunnar weet alles aan de man te brengen en geeft jou niet het gevoel in een echte training te zitten. Bedankt! 

Karen Bogaert

© Digital Communication Training

Horenberg 81

3090 Overijse

Belgium

 

+32 2 688 28 01

hello@communicationtraining.be

 

BE0633581927

KMO portefeuille